Hij had direct een goed gevoel bij hun aanpak: die liep bijzonder vlot en gestructureerd. Nog dezelfde avond van zijn eerste gesprek met zaakvoerster Kenny kreeg hij een prijsofferte in zijn mailbox. Vijf weken later stonden de vakmannen van Interieurglas voor zijn deur. Op twee dagen tijd waren de glazen trapwand en de glazen balustrade in helder gelaagd glas en de glazen schuifdeur en de glazen draaideur in extra helder gehard gezuurd glas geplaatst. “Die laatsten zijn dan misschien wel duurder, maar ik zie nu geen groen lijntje in het glas als mijn deuren openstaan.” Het lijkt een detail, maar in een strak interieur als dat van De Ridder primeren de details. Nog een voorbeeld: de fijne uitsparing in de glazen schuifdeur rond de plinten.
Als je De Ridder vraagt wat hij jammer vindt, dan is het dat hij niet vroeger gehoord had over Interieurglas. Dan had hij direct zijn douche ook op maat laten maken. Nu was hij beperkt tot de grootte van zijn douchebak en de prefabwanden.
De Ridder is zelf altijd aannemer geweest. Meer nog: een aannemer van zijn woord. Vandaar dat vertrouwen voor hem op nummer 1 staat. “Interieurglas is een familiebedrijf. Dat zijn mensen die altijd fier zijn op hun vak. Ik vind dat belangrijk.”
Toen alle werken aan het huis klaar waren, nodigde De Ridder alle verschillende aannemers uit op een kleine receptie. Hij wilde dat iedereen het eindresultaat zag. Niet om op te scheppen, wel omdat een vakman fier moet zijn op zijn werk.
Fierheid, ja, dát was het fundament van de samenwerking met Interieurglas.